8TH GRADE: PAST CONTINUOUS OR PAST SIMPLE? (ADDITIONAL LEARNING MATERIALS)



 Zdravo osmi razrede! Pripremila sam vam još materijala za učenje koji će vam pomoći u pravilnom korištenju Past Simplom i Past Continuousom. Kada ćete znati kada koristiti Past Simple, a kada Past Continous? Pročitajte i saznajte.

Hello 8th grade! I prepared more study materials for you to help you use Past Simple and Past Continuous correctly.  How will you know when to use Past Simple and when to use Past Continuous? Read and find out.
Let's start with the first sentence from your homework on page 84, tast F lesson 'A Friend in Need is a Friend Indeed'.
1. I was leaving the school playground and going home when I heard the fire alarm go off. I just thought it was another one of those false alarms, so I didn't give it much thought. 


Odlazila sam iz škole i išla kući kada sam čuo kako se upalio protupožarni alarm.

Odlaziti- prošlo vrijeme (perfekt u hrvatskom), nesvršeni vid glagola
Otišao sam iz škole- prošlo vrijeme (perfekt), svršeni vid glagola. 

Otišao sam iz škole- I left the school.
Odlazio sam iz škole. – I was leaving the school


Pogledajte i sljedeće primjere. Kako biste preveli „slušao sam“ i kakva je to radnja, ona koja je traje ili koja ne traje? „Slušao sam“ je radnja koja traje, pa nam je u hrvatskom jeziku  nesvršeni vid glagola u perfektu te koristimo Past Continuous kako bi ga preveli. S druge strane kada kažemo „čuo sam“ onda znamo da je to radnja koja nije dugo trajala u prošlosti pa za nju koristimo prošlo vrijeme koje se dogodilo u prošlosti ali nije dugo trajalo a to je Past Simple. 


I was hearing voices for ove ran hour.- Slušao sam glasove više od sat vremena.
I heard the fire alarm. Čuo sam protpožarni alarm. 

Jučer sam vam rekla  kako je jedan od trikova koji vam pomaže vidjeti je li glagol u Past Simplu ili Past Continuousu je obraćanje pozornosti na vid glagola. Glagoli koji traju obično uzimaju nesvršeni vid u hrvatskom. Pogledajte idući primjer koji je ujedno i rješenje prvog primjera u udžbeniku.




2.      I was waiting for Sarah for over half an hour, but she didn't show up. I kept calling her, but she didn't answer. While I was going to my dancing practice alone, I heard what happened. 

Čekala sam Sarah preko pola sata, ali se nije pojavila. Nastavila sam ju zvati, ali nije odgovarala. Dok sam ja išla na trening plesa sama, čula sam što se dogodilo.
 


3.      I was trying to get Amy on her mobile phone when the telephone rang. It was the police. While I was listening to the police officer, my hands were shaking so much that I dropped the receiver on the floor.

Prijevod ove rečenice bi bio: „Pokušavala sam dobiti Amy na telefon kada je zazvonio telefon.“ Tu imamo prvi dio rečenice u Past Continuousu (radnja koja je trajala, njena majka ju je pokušavala dobiti na telefon),  a u drugom dijelu rečenice imamo radnju u Past Simplu (telefon je zazvonio). Kada bismo htjeli reći da je telefon zvonio onda bismo rekli: „The phone was ringing.“ Kada kažemo da je telefon zazvonio (svršeni vid glagola), onda kažemo: „Telefon je zazvonio.“ onda ćemo to prevesti sa: „The phone rang.“

4.      When we arrived at the place of the accident, the children were sitting on the floor. They were shaking and crying. There were no serious injuries, but Amy W. had some breathing problems, so he took her to hospital for a check up.

 
  Možete još pročitati i ovaj primjer: I was listening to music all morning before I went outside. Slušao sam glazbu cijelo jutro prije nego što sam izašao vani. U ovom primjeru vidite kako glagol u vremenu Past Simple (went) koristimo za radnju koja prekida radnju koja je trajala (a radnja koja traje je uvijek  Past Continuous). Nadam kako vam je sada jasnije korištenje glagolskim vremenima Present Simple i Past Continuous.

Thank you for reading! Here are a few Tube videos that can help you learn more: 

 











Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

SIXTH GRADE: FAMOUS PEOPLE FROM THE PAST - THE PAST SIMPLE OF IRREGULAR VERBS

8TH GRADE: THE PAST CONTINUOUS (A FRIEND IN NEED IS A FRIEND INDEED)